Eventy firmowe Warszawa

Kategorie Info

Firmowe eventy

Event to jedno z anglojęzycznych słów, które na tyle dobrze zadomowiło się w naszym słowniku, że nawet nie szukamy dla niego polskiego odpowiednika. Oznacza wydarzenie lub zdarzenie.

Event po polsku

Na polskim gruncie jest bardziej doprecyzowane, ponieważ określa się nim wydarzenie, które ma ściśle zaplanowany scenariusz i konkretne cele. Często jest to po prostu wydarzenie sponsorowane przez firmę, organizowane dla jej pracowników, partnerów biznesowych, czasem klientów, obecnych lub potencjalnych. Eventy mogą być różnego typu, jak imprezy integracyjne, pikniki firmowe, szkolenia, wyjazdy integracyjne, konferencje, turystyka motywacyjna lub gry typu team building. Rodzaj wydarzenia jest dopasowywany do potrzeb firmy i zespołu pracowników.

Dlaczego event?

Jest wiele okazji do wspólnego spotkania się. Jednak to eventy firmowe uchodzą za bardzo skuteczne i lubiane przez samych pracowników. Wszystko zależy od tego, w jakim celu takie wydarzenie jest organizowane. Motywacji może być wiele. Często jest to forma podziękowania współpracownikom za ich wkład w rozwój firmy. Innym celem jest budowa zgranego i silnego zespołu, zredukowanie stresu lub rozwiązanie jakiegoś konfliktu. Bywają też eventy organizowane po to, aby zaprezentować jakiś produkt lub dotrzeć do nowej grupy klientów. Listę powodów, dla których warto zorganizować event można wydłużać w nieskończoność. Bez względu na cel spotkania chodzi o stworzenie przyjaznego klimatu dla wszystkich zainteresowanych, co wprost przekłada się na długoterminowe pozytywne efekty.

Różne oczekiwania

Nie ma dwóch takich samych eventów, ponieważ każdy z nich ma inne cele i specyfikę. Spotkanie, na którym jest możliwość tworzenia czegoś nowego, testowania, słuchania potrzeb klientów bywa organizowane w bardzo różnym gronie. Czasem takie imprezy firmowe obejmują tylko kadrę kierowniczą. Wówczas kładzie się nacisk na trening interpersonalny, zarządzanie zespołem lub podsumowanie konkretnych efektów działań. Bywają spotkania, obejmujące nie tylko kadrę kierowniczą, ale także podlegające im zespoły pracowników. Wtedy bardziej chodzi o integrację, lepsze poznanie się nawzajem w celu bardziej efektywnej współpracy na przyszłość w myśl zasady „together we can“. Event firmowy jest często spotkaniem w miejscu pracy, zwykle zamawiany jest wówczas catering. Bywają jednak wydarzenia o charakterze motywacyjnym, organizowane w specjalnie wynajętym ośrodku lub kurorcie.

Po pierwsze logistyka

Eventy wielu osobom kojarzą się z wydarzeniem dla tłumu. Tymczasem na jego organizację mogą sobie pozwolić nawet małe podmioty. Wystarczy chęć podziękowania pracownikom za ich pracę, połączona z motywowaniem do dalszej współpracy. Na atmosferę takiego wydarzenia wpływa wiele czynników, od lokalizację po catering i zaplanowane dla uczestników atrakcje. Od tego, w jaki sposób event odbiorą nasi pracownicy, goście lub klienci zależy czy zrealizujemy założony cel. Każdy event wymaga pracy i zaangażowania, ponieważ w jego skład wchodzi wiele elementów. Warto skorzystać z pomocy firm, zajmujących się organizacją tego typu przedsięwzięć. Oznacza to scedowanie na kogoś wszystkich spraw, dotyczących przygotowania miejsca, cateringu, konferansjerów, animatorów i podwykonawców. Nie wszystko da się zaplanować do końca, dlatego fachowcy będą w stanie nas wspomóc na wypadek mniej przewidzianych wydarzeń, jak brak prądu, deszcz, czy opóźnienia w przyjeździe gości. Dobra firma eventowa ma na takie sytuacje przygotowany plan B. Zadba o niego specjalnie wydelegowany do konkretnego wydarzenia event planner. Jego wiedza, doświadczenie oraz zaplecze firmy potrafią nieraz uratować z pozoru beznadziejną sytuację.

Osiągnięcie trwałej relacji z pracownikiem lub klientem danego produktu to działanie, w które warto inwestować. W pierwszym przypadku można zyskać grono zaufanych i oddanych firmie pracowników. W drugich wytworzyć lojalną grupę klientów, podążających za konkretną marką. Taka trwała więź na linii klient–produkt/firma to nie tylko wyzwanie, ale również wielka szansa dla wielu firm.